USA 2014 - Dinsdag 22 juli

22 juli 2014 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag dus San Francisco verlaten. Toch één belangrijke bevinding: ondanks dat SF een prachtige en hippe stad is, geef ik graag toch een bepaald gevoel mee. De stad doet niet genoeg voor of tegen de 'Homeless' of bedelaars. Vooral 's avonds gaven ze ons een gevoel van onbehagen, zelfs angst. In en rond Union Square zijn ze soms een beetje agressief en klampen ze bepaalde bezoekers en toeristen aan. Niet echt aangenaam dus. Maar zoals reeds gezegd, voor de rest is San Francisco een geweldige stad.
We zitten nu in Monterey en ik heb vandaag toch wel één van de hoogtepunten beleefd. Als een aquarium liefhebber heb ik hier toch het summum gekregen. Dus een must-see! Vooral de 'Open Ocean' area was meer dan indrukwekkend. De grootste aquaria die ik in heel mijn leven heb gezien. Echt een kippevelmoment. Zie ook de video die ik heb gepost. Voordien hadden we eerst langs de kustlijn gereden met enkele postkaart uitzichten. Ontroerend mooi! Ook even gestopt in Surf City Santa Cruz. Deze avond zijn we gaan eten op de Old Fishermans Wharf, die van Monterey dus. Om 21.20 zijn de kinderen nog even gaan zwemmen en hebben Inge en ik gaan kijken waar we morgen kunnen ontbijten. De blog ben ik aan het schrijven vanuit de Lobby omdat WiFi in de kamer te betalen is. Erg toch voor een Marriot hotel.
Tot schrijfs.

1. Annie Govaerts:
    23 juli 2014
    Het gevoel omtrent San Francisco verstaan we perfect: meer dan 20 jaar geleden hebben we dat jaar na jaar zien verslechten. Hetzelfde is spijtig genoeg voor alle grootsteden waar. Geniet nog van het laatste stuk van de mooie reis.
  2. Werner:
    23 juli 2014
    Ngl. in welke wijk je zit heb je inderdaad (soms) last van 'the homeless'. Wij zaten meestal in the Marina District, en daar zie er er geen.